Tworzenie stron
Plakat, ulotka, logo

Optymalizacja SEO

Skąd pochodzą wyniki wyszukiwania Google?

Chociaż używamy Google do wyszukiwania słów kluczowych, możemy nie wiedzieć, skąd pochodzą informacje w wynikach wyszukiwania lub dlaczego niektóre witryny są na pierwszym miejscu, a inne za nimi. Dzieje się tak, ponieważ wyniki wyszukiwania Google są w rzeczywistości podzielone na płatne wyniki „Reklamy słów kluczowych Google” i „bezpłatne wyniki w rankingu wyszukiwania”, których nie opłacamy Google w celu poprawy rankingu.

Niektóre wyniki wyszukiwania są oznaczone jako „reklamy”. Są to „reklamy ze słowami kluczowymi”, które uzyskały ekspozycję dzięki platformie „Google Ads”; następujące wyniki wyszukiwania to tak zwany naturalny wynik wyszukiwania. Google indeksuje wszystkie witryny na świecie za pomocą swoich robotów indeksujących.

Czym jest SEO? Podstawowe pojęcia SEO strony internetowej

Według badania Brightedge z 2017 r .: około 65% ruchu w witrynie pochodzi z zachowań związanych z wyszukiwaniem, a ponad połowa ruchu pochodzi z bezpłatnych wyników wyszukiwania. Nawet w przypadku płatnych reklam, mediów społecznościowych itp. przynosi duży ruch do stronie internetowej, ale naturalny ruch generowany przez wyszukiwania użytkowników może przynieść bardziej stabilne i długoterminowe efekty. W porównaniu z Outbound Marketingiem, który aktywnie promuje klientów, SEO, które jest częścią Inbound Marketingu, może zmniejszyć niepotrzebne marnotrawstwo kosztów marketingu, przyciągnąć bardziej aktywnych i trafnych potencjalnych klientów oraz aktywnie tworzyć szanse sprzedaży.

1. Definicja SEO

Zgodnie z definicją Wikipedii , Search Engine Optimization (SEO) to sposób na dostosowanie strony internetowej poprzez zrozumienie zasad działania wyszukiwarek i poprawę rankingu strony docelowej w odpowiedniej wyszukiwarce.
Oprócz wyszukiwarek musimy również brać pod uwagę nawyki użytkowników wyszukiwarek, więc możesz sobie również wyobrazić: „ Rozumiejąc działanie wyszukiwarek i nawyki wyszukiwania użytkowników, możemy dostosować treść witryny, aby podnieść ją w rankingu. „SEO koncentruje się na relacji między wyszukiwarką, samą witryną i samym użytkownikiem. Dzięki wyszukiwarkom Twoja witryna może zostać znaleziona przez użytkowników i uzyskać ruch.

2. Praktyczne zastosowanie SEO

Niezależnie od tego, czy zwracamy uwagę na technologię SEO, czy poziom treści, jest to dla nas sposób na sprzedaż produktów i usług. SEO to metoda marketingowa, której celem jest umożliwienie nam przyciągnięcia większej uwagi i lepszych możliwości ekspozycji. Ponadto pozycjonowanie nie tylko pojawia się w wyszukiwarkach, możesz również wykorzystać te same zasady do zwiększenia ekspozycji marki lub produktu w następujących kanałach, takich jak:

  • Google Moja Firma
  • Youtube lub platforma wideo
  • Serwisy społecznościowe, takie jak Facebook i IG
  • WordPress, Medium i inne blogi
  • Sklep z aplikacjami / Google Play

Dopóki używasz go prawidłowo, SEO może wyróżnić Cię na różnych platformach i stronach internetowych, ułatwiając innym znalezienie Cię!

Algorytm Google i sposób jego działania

Ponieważ wyniki wyszukiwania będą się znacznie różnić w zależności od działania i algorytmu wyszukiwarki, musisz zrozumieć: „ W jaki sposób wyszukiwarki rozumieją Twoją witrynę i lepiej ją pozycjonują? ”

1. Pozwól wyszukiwarce Google zrozumieć Twoją witrynę

Ilość danych gromadzonych na świecie jest ogromna. Jak działają wyszukiwarki, jak generują wyniki wyszukiwania? Odpowiedź brzmi: indeksowanie.

(1) Wyszukiwanie (indeksowanie)

Niektórzy nazywają to indeksowaniem, co odnosi się do „procesu wyszukiwania informacji o Twojej witrynie”, w tym treści witryny, tytułu witryny, linków wewnętrznych i zewnętrznych w witrynie i tak dalej. Jest to również pierwszy krok SEO, ponieważ wyszukiwarka musi najpierw przechwycić Twoje dane, zanim będzie mogła wykonać kolejne czynności indeksowania, aby użytkownicy mogli naprawdę znaleźć Twoje dane w wyszukiwarce.
Istnieje limit budżetu indeksowania, więc musisz użyć kilku metod, aby proces wyszukiwania był bardziej wydajny, takich jak:

  • Prześlij mapę witryny
  • Zoptymalizuj szybkość witryny
  • Użyj struktury znaczników danych lub Google Search Console Marker danych
  • Ustal prawidłowy tytuł strony (tytuł) i opis (opis)
  • Wyeliminuj błędy w witrynie, takie jak relokacja witryny lub błędy serwera, użyj przekierowania 301, aby uniknąć utraty ruchu

 

(2) Indeks

Gdy wyszukiwarka pobierze Twoje dane, zostaną one uwzględnione w bazie danych wyszukiwarki.
Dowiedz się, jakie treści w Twojej witrynie muszą być w pełni uwzględnione i popracuj z wyszukiwarkami. Bardzo ważne jest, aby prace indeksujące zapewniły odpowiednią strukturę strony internetowej, aby praca indeksowania przebiegała sprawniej!

2. Pozwól wyszukiwarkom poprawić ranking Twojej witryny

Rozumiejąc rankingi stron internetowych podawane przez wyszukiwarki, możemy je interpretować z różnych kanałów, co pozwala nam znaleźć sposoby na szybszą optymalizację, takie jak:

  1. Strona wyników wyszukiwania: Jeśli chcesz zrozumieć intencję użytkownika słowa kluczowego, możesz to zaobserwować na stronie wyników wyszukiwania docelowego słowa kluczowego. Na przykład: słowo kluczowe „iphone 12”. Strona wyników, która pojawia się na pierwszej stronie, jest głównie stroną produktu, która reprezentuje intencję użytkownika do zakupu iPhone’a 12, dzięki czemu możesz stworzyć układ słów kluczowych na stronie produktu w swojej witrynie.
  2. Odpowiednie wyszukiwane słowa: Odpowiednie wyszukiwane słowa podane w wynikach wyszukiwania mogą służyć jako odniesienie do układu słów kluczowych.
  3. Featured snippets: Featured snippets to wyszukiwarka Google, która umożliwia użytkownikom wyszukiwanie konkretnych pytań i wyświetlanie najbardziej odpowiednich odpowiedzi oraz samej witryny na górze wyników wyszukiwania.

3. Trendy algorytmów Google

Algorytm wyszukiwarki wpływa na pozycję w rankingu, a za każdym razem, gdy algorytm zostanie zaktualizowany, pojawią się specjalne projekty. Na przykład aktualizacja algorytmu Google „Medic Update” wydana w 2018 roku po raz kolejny wpłynęła na wiele branż i firm, zwłaszcza medycznych i zdrowotnych. Odnosi się do trzech wskaźników określonych przez Google:

  • Ekspertyza
  • Autorytet
  • Godny zaufania

Ta część jest również najbardziej widocznym projektem optymalizacyjnym tego algorytmu. Ponadto najnowszy algorytm BERT w 2019 r. to także projekt aktualizacji, którego nie można zignorować. Jeśli jesteś zainteresowany, możesz zapoznać się z bardziej dogłębną analizą i sugestiami. Zrozumienie ewolucji algorytmu i dostosowanie zawartości strony internetowej może zapobiec spadkowi lub zmianie rankingu witryny w wyniku zmian w algorytmie, a nawet może uzyskać korzystniejszą pozycję w wahaniach rankingu dzięki umiarkowanym korektom.

 

seo, pozycjonowanie stron, projektowanie stron

Oprócz zrozumienia relacji między wyszukiwarką, samą witryną i samym użytkownikiem, SEO dzieli się głównie na dwa główne poziomy: techniczny i merytoryczny:

1. SEO techniczne: SEO techniczne pozwala Google zrozumieć Twoją witrynę

W SEO technicznym głównym celem jest sprawienie, aby „ Google rozumiał Twoją witrynę Ponieważ roboty indeksujące Google mogą nie być w stanie zrozumieć całej zawartości witryny, potrzebne jest pewne „ ciche zrozumienie ”, aby strona była zrozumiała, na przykład 301/302 forwarding , ustawienia certyfikatu SSL , jak generować sitemap , itp. Wszystkie te projekty dotyczą technicznego SEO i często napotykają problemy, a wszystkie muszą zostać rozwiązane przez inżynierów, modyfikujących kod strony internetowej lub strukturę strony internetowej.

Google coraz większą wagę przywiązuje do user experience, czyli szybkości strony, podając trzy wskaźniki szybkości strony , LCP, FIP i CLS . Optymalizacja tych wskaźników mieści się również w zakresie technicznego SEO, takiego jak kompresja obrazu, opóźnione ładowanie JS/CSS itp. Jeśli celem firmy jest prowadzenie pozycjonowania wielonarodowego , musi zwrócić uwagę na wybór domen międzynarodowych, dodanie wielojęzycznych map witryn, deklarację języka meta, użycie wielojęzycznych znaczników schematu itp., a wszystko to wymaga SEO technicznego i wielojęzycznej optymalizacji na stronie internetowej.

2. Pozycjonowanie treści: Pozycjonowanie treści importuje nieskończone źródło naturalnego ruchu na stronie

Treść jest oczywistą nauką nowoczesnego SEO.

  • Badanie słów kluczowych : Użyj słów kluczowych, aby dowiedzieć się, jakie są gorące tematy na rynku i które słowa kluczowe nie mają jeszcze najlepszych odpowiedzi w wynikach wyszukiwania. Są to słowa kluczowe, które możesz spróbować zaatakować.
  • Copywriting : Czy tekst jest wystarczająco ekscytujący, czy istnieje sposób na spełnienie oczekiwań użytkowników, którzy wyszukują to słowo kluczowe.
  • Optymalizacja skuteczności konwersji : użyj Google Analytics, aby zbadać, czy użytkownicy, którzy wchodzą do mojej witryny za pośrednictwem SEO, faktycznie dokonują konwersji w mojej witrynie; czy użytkownicy, którzy wchodzą do witryny przy użyciu różnych słów kluczowych, powinni zaprojektować inne wezwanie do działania.
  • Optymalizacja tytułu/opisu : SEO treści kładzie większy nacisk na pisanie tytułu/opisu, który jest atrakcyjny, aby zachęcić ludzi do kliknięcia.

Tych elementów nie da się rozwiązać za pomocą samego kodu, zamiast tego wymagają starannego planowania przez marketing lub copywriterów, w tym włączenie ducha marki w proces copywritingu i ustalenie grupy docelowej marki, którą należy najpierw uchwycić. Słowa kluczowe są mega skuteczne, można powiedzieć, że jest to zupełnie inna luka od wspomnianego wcześniej technicznego SEO.

Aby wykonać SEO witryny, musisz wziąć pod uwagę trzy główne elementy

1. Poznaj swoich użytkowników

(1) Zamiar wyszukiwania użytkownika
Ponieważ nawyki wyszukiwania użytkowników zmieniają się i są coraz szybsze, wyszukiwarki będą próbowały w ciągu kilku sekund zinterpretować intencję wyszukiwania użytkownika i przeprowadzić wyszukiwanie. Oficjalne wytyczne SEO wprowadzone przez Google wskazują również, że User Experience jest najważniejszym czynnikiem w prezentacji wyników, dlatego bardzo ważne jest, aby zrozumieć, czego chcą Twoi odbiorcy. 
(2) Informacje, których chcą użytkownicy. Bill Gates powiedział kiedyś: „Treść jest królem”. Dobra treść może przynieść większy ruch, a użytkownicy mogą generować więcej informacji w Twojej witrynie. Jeśli użytkownicy wchodzą na Twoją witrynę i znajdują informacje, które nie są im potrzebne to szybko opuszczą stronę. Ta negatywna interakcja będzie miała wpływ na Twoją witrynę. Chociaż Google nie potwierdził tego bezpośrednio, czas, przez jaki użytkownik wyskakuje natychmiast po wejściu na określoną witrynę z wyników wyszukiwania, może mieć wpływ na jej pozycję w rankingu. To jest czas przebywania . Ponadto współczynnik odrzuceń, czas przebywania i inne dane, które oceniają interakcję użytkownika ze stroną internetową, mogą być również wykorzystywane jako wskaźnik do oceny wagi witryny. Dlatego dostarczanie cennych informacji, które naprawdę spełniają potrzeby użytkowników, może zwiększyć interakcję między witryną a użytkownikiem.

2. Metody wyszukiwania

(1) Mobile SEO (Mobile SEO)
2015 to pierwszy rok urządzeń mobilnych. W tym roku Google odkrył, że liczba wyszukiwań na urządzeniach mobilnych przekroczyła liczbę wyszukiwań na komputerach stacjonarnych. Urządzenia mobilne stały się nowym polem bitwy dla SEO. Stworzenie przyjaznego środowiska czytania dla urządzeń mobilnych stało się również koniecznością dla SEO. Projekt Accelerated Mobile Pages (AMP) uruchomiony przez Google w 2016 r. miał również duży wpływ na projektowanie stron internetowych, architekturę internetową i e-mail marketing. Aby dostosować się do nawyków wyszukiwania i czytania na urządzeniach mobilnych, dostosowanie rozmiaru ekranu strony internetowej i rozmiaru CTA bloga do kliknięć w jak największym stopniu może zmniejszyć współczynnik odrzuceń i poprawić komfort wyszukiwania. W 2019 r. Google ogłosiło: „W pełni wdroży Indeks Priorytetów Działania”, który ma zostać oficjalnie uruchomiony w marcu 2021 r.

(2) Wyszukiwanie głosowe
Ze względu na pojawienie się urządzeń mobilnych i wielu inteligentnych asystentów głosowych, takich jak Amazon Alexa, ludzie są bardziej przyzwyczajeni do bezpośredniego korzystania z wyszukiwania głosowego w celu znalezienia potrzebnych informacji. Wyszukiwanie głosowe sprawia, że ​​w działaniach SEO trzeba zwracać większą uwagę na kolokwializm, słowa kluczowe z długim ogonem itp., aby można było je łatwo przeszukiwać. Na przykład wiele stron internetowych będzie posiadało strony z najczęściej zadawanymi pytaniami (Q&A), które mogą używać bardziej kolokwialnych opisów.

(3) Wyszukiwanie obrazów
Ponadto ważnym punktem, o którym dyskutuje coraz więcej osób, jest wyszukiwanie obrazów. Wyszukiwarka grafiki jest jak witryna internetowa. Pomaganie obrazom w wyraźnym „rozpoznawaniu” i „opisie” może pomóc w uzyskaniu lepszych pozycji w rankingu i ruchu. Zalecane działania Google obejmują:

  • Ustawienie robots.txt, aby uniknąć odmowy
  • Dodaj link URL obrazu w mapie witryny
  • Dodaj opis alternatywny do zdjęcia, aby wyszukiwarka zdjęć była łatwiejsza do zrozumienia
  • Dodaj uporządkowane dane obrazu

3. Poznaj swoją witrynę

Po podstawowym zrozumieniu użytkowników i opanowaniu zmian i trendów w wyszukiwarkach musimy w końcu wrócić do „ optymalizacji samej witryny ”.
(1) On-Site SEO (On-page SEO)
Dobre SEO musi zwracać uwagę na to, jak prezentować treść, która jest jasna i adekwatna do intencji wyszukiwania użytkownika. Niezbędne i cenne informacje”, które mają znaczenie związane z SEO w serwisie to:

  • Treść witryny i układ słów kluczowych

Oprócz zawartości strony, która spełnia intencje wyszukiwania użytkownika, bardzo ważne jest również dobre badanie słów kluczowych i layout. W procesie obsługi klientów często zaleca się, aby klienci zwracali uwagę na używanie długich słów kluczowych.
Ponadto, planując treści i słowa kluczowe na stronie należy zwrócić uwagę na pojawianie się powtarzalnych treści, zwłaszcza gdy wiele stron w serwisie korzysta z tych samych słów kluczowych.

Można to rozwiązać za pomocą tagów Canonical, aby uniknąć problemu rozproszonego rankingu SEO spowodowanego powtarzającymi się treściami , a to nie obniży rankingu witryny. Uf! Dzięki zrozumieniu słów kluczowych z długim ogonem i dodaniu ich do strategii marketingowych SEO i SEM oraz wyeliminowaniu negatywnego wpływu powtarzających się treści, można odkryć niezbadane pola bitwy marketingowej i wprowadzić potencjalny ruch na stronę o krok wyżej. Ponadto bardzo ważne jest również stworzenie dobrej struktury strony internetowej:

  • Tytuł strony i opis

Tytuł strony będzie wyświetlany na stronie wyników wyszukiwania, podobnie jak nasza nazwa.
Ponadto opis strony i tytuł uzupełniają się nawzajem, a dobry opis podczas wyszukiwania pozwala użytkownikom bezpośrednio uchwycić podstawową informację o stronie. Użyj krótkich 130-160 znaków, za pomocą słów kluczowych możesz jasno określić zawartość swojej strony!

  • URL witryny

Innym źródłem, które może szybko określić zawartość strony internetowej, jest adres URL (Uniform Resource Locator). Przejrzysty i intuicyjny adres URL pozwala użytkownikom szybko zrozumieć zawartość strony internetowej. Dobry adres URL może nie tylko zapewnić lepsze wrażenia użytkownika podczas wyszukiwania, ale także uzyskać lepsze wyniki w rankingu.

  • Bezpieczeństwo witryny

Stworzenie bezpiecznego środowiska sieciowego to kolejne oczekiwania Google. Na przykład tworzenie adresów URL HTTPS. Google publicznie stwierdziło, że zaszyfrowane adresy URL mogą uzyskać lepsze pozycje w rankingu i zwiększyć ruch. Jeśli Twoja witryna nie dostarczy odpowiednich informacji, zostanie oznaczona jako niezabezpieczona. Ochrona informacji i ochrona prywatności to zdecydowanie trend przyszłości.

  • Narracja obrazkowa

Jeśli w opisie zdjęcia zostanie podany pełniejszy opis, wyszukiwarki mogą uznać, że zdjęcie to może w pełni rozwiązać problem wyszukiwania użytkownika i zapewnić lepszą pozycję w rankingu. Ponieważ robot nie może zrozumieć treści zdjęcia, możemy dodać Atrybut alt do zdjęcia w celu opisania treści, tak aby robot indeksujący mógł również zrozumieć informacje na zdjęciu i pomóc witrynie w ustaleniu kompleksowego planu SEO.

  • Użyj prawidłowych nagłówków <H1>, <H2>

Prawidłowe użycie różnych tagów nagłówków pozwala czytelnikom i wyszukiwarkom na szybkie zrozumienie istoty i treści artykułu. Artykuł ma tylko jeden nagłówek (znacznik H1), a podtytuły różnych akapitów mogą być opatrzone adnotacjami tagami H2.
(2) Off-site SEO (Off-Page SEO) SEO off-site
skupia się na: „Ile wiarygodnych i godnych zaufania linków, platform lub kanałów udostępniania może wspierać Twoja witryna”. Zarządzanie i tworzenie linków (Link building) można uznać za klucz do rankingu witryny. Obecne algorytmy wyszukiwarek potrafią dokładnie określić wiarygodność linków, wiele nieudanych technik black hat SEO wpłynie jedynie na wagę serwisu, co nie sprzyja działaniu i rozwojowi serwisu. Istnieje kilka popularnych linków związanych z SEO:

  • Linki zewnętrzne: Odsyłanie do linków z innych witryn do Twojej własnej witryny.
    • Po tym, jak Google zaktualizował algorytm Penguin, obecność fałszywych linków w treści witryny jest łatwo uznawana za element dedukcyjny, a dobre linki zewnętrzne są jak sprzymierzeńcy Twojej witryny. Google uważa, że ​​jeśli istnieje wiele powiązanych linków prowadzących do Twojej witryny, oznacza to że Twoja witryna jest godna zaufania i może być wiarygodnym źródłem wyszukiwania dla użytkowników, dzięki czemu Twoja witryna będzie miała wyższą pozycję w rankingu.
  • Linki wewnętrzne: Odnoszą się do linków w Twojej witrynie, które prowadzą do innych stron w tej samej witrynie. Dobre linki wewnętrzne mogą przynieść:
    • Pozwalają użytkownikom zrozumieć strukturę i zawartość Twojej witryny.
    • Pozwalają robotom wyszukiwarek szybciej indeksować zawartość Twojej witryny.
    • Pomogą w generowaniu linków do podstron.


Google ocenia, czy jest to link wewnętrzny na podstawie domeny (domeny). Jeśli jest to inna domena, Google potraktuje ją jako różne witryny. Dlatego czasami grupy marek rozważają utworzenie witryn różnych marek. Należy wziąć pod uwagę czy utworzyć subdomenę czy podkatalog. Jeśli marka wybierze metodę ustawiania podkatalogów, może zwiększyć liczbę i zawartość stron w witrynie oraz poprawić pozycję w rankingu oryginalnej witryny. Zaletą łączenia każdej strony ze sobą jest zwiększenie spójności linków wewnętrznych.

Bez względu na rodzaj linku, skuteczne jest dostarczanie wysoce trafnych i wartościowych linków.

Wykonaj dobrą robotę w SEO i zrób duży ruch na swojej stronie

Zanim wprowadzisz SEO zadaj sobie następujące pytania:

  • KTO: Jaka jest twoja grupa docelowa?
  • Co: Na czym im zależy, czego szukają?
  • Gdzie: Gdzie szukają?
  • Kiedy: Kiedy najczęściej szukają?
  • Dlaczego: Dlaczego chcą szukać? Jaki jest cel wyszukiwania?
  • Jak: Jak wyszukują? Jakie są słowa kluczowe wyszukiwania?

Koncentrując się na każdym aspekcie SEO i łączeniu użytkowników, wyszukiwarek i samej witryny, możesz lepiej wiedzieć, gdzie znajdują się potencjalne możliwości sprzedaży i klientów, oraz ustalić długoterminowy, stabilny współczynnik konwersji. SEO nie da się zrobić z dnia na dzień. Dzięki długoterminowej inwestycji, SEO może stać się marketingowym mieczem, który może rozpocząć przełom dla marki i produktów firmy! Mam nadzieję, że ten artykuł pomoże osobom, które chcą wejść w dziedzinę SEO.

logo zielona brygada
5-ferie narciarskie-2022 w bukowinie tatrza?skiej

FERIE NARCIARSKIE

Wypoczynek w komfortowych warunkach w hotelu Grand w Bukowinie Tatrzańskiej. Opieka z biura oraz profesjonalne szkolenie jazdy na nartach dla maluszków, dzieci, młodzieży i dorosłych. W grupach lub indywidualnie.
Zapisy na ferie pod nr telefonu 723 897 862 lub na email: trener@wladcywody.pl / Gdy zapiszesz się poprzez Władców Wody możesz liczyć na niezły rabat! Zapraszamy, wybierz obóz dla dziecka, wyjazd rodzinny lub jeszcze inną ciekawą opcję !

logo ekotata, tworzenie logo, grafika, strony internetowe, tworzenie stron, plakat, ulotka, logo
logo zielony kampus, projekt, bez telefonu, bez technologii, projektowanie stron
tworzenie stron

Cezary Wereszczyński

723 897 862
trener@wladcywody.pl

Kancelaria Adwokacka

Obozy Bez Telefonu

Trening personalny

Blog i sklep eko

Akademia Pływania

Strony dla szkół

Zakład kamieniarski z Krakowa

Obozy narciarskie

Kancelaria z Wrocławia

Obozy, animacje dla dzieci

Kancelaria wersja

Strona dla liceum