Tworzenie stron
Plakat, ulotka, logo

Czas przebywania

Co to jest czas przebywania?

Czas oczekiwania to czas, jaki upływa od momentu kliknięcia wyniku wyszukiwania, a następnie powrotu do SERP (Search Engine Results Page).

Przykład:

Załóżmy, że wyszukuję hasło w google, które mnie interesuje. Klikam w pierwszy wynik i poświęcam kilka minut (około 5 minut) na czytanie treści. Jakie ma to znaczenie dla  SEO ?
Czas przebywania został po raz pierwszy wspomniany przez Duane’a Forrestera — ówczesnego starszego kierownika projektu w Bing — w swoim poście na blogu Bing Webmaster z 2011 roku.

Oto, co powiedział:

 […] Czas między kliknięciem użytkownika w nasz wynik wyszukiwania a powrotem z Twojej witryny to potencjalna historia. Minuta lub dwie są dobre, ponieważ mogą łatwo wskazać, że odwiedzający wykorzystał Twoje treści. Mniej niż kilka sekund może być postrzegane jako kiepski wynik.

Twoim celem powinno być, aby odwiedzający Twoją stronę, odszukali odpowiedzi na wszystkie ich potrzeby, zachęcając do dalszego działania, aby pozostali na stronie jak nadłużej. Jeśli Twoje treści nie zachęcą ich do pozostania z Tobą, odejdą. Wyszukiwarki mogą to wyczuć, obserwując czas przebywania. “

Im dłużej ktoś pozostaje na Twojej witrynie po przejściu z SERP, tym większe jest prawdopodobieństwo, że uznał Twoje treści za przydatne.

Oto kilka przykładów czasu przebywania i ich interpretacji:

  • 2 sekundy czasu przebywania:  nie znalazłem tego, czego chciałem/oczekiwałem na Twojej stronie. Więc szybko wróciłem do SERP, aby znaleźć coś lepszego.
  • 2 minuty czasu oczekiwania:  uważam, że Twoje treści są całkiem przydatne i zostaję na kilka minut, aby je przeczytać.
  • 15 minut czasu oczekiwania:  uważam, że Twoje treści są bardzo przydatne i mocno zainwestowałem w to, co masz do przekazania.

Czas przebywania, współczynnik odrzuceń i czas spędzony na stronie: jaka jest różnica?

Oto, co oznaczają te dane:

  • Czas przebywania: czas, jaki upływa od momentu kliknięcia wyniku wyszukiwania przez użytkownika, a następnie powrotu do SERP.
  • Współczynnik odrzuceń : odsetek sesji jednostronicowych (tj. użytkowników, którzy przed opuszczeniem odwiedzają tylko jedną stronę w Twojej witrynie). Osoby te mogły wrócić do SERP lub po prostu zamknąć stronę. To nie ma znaczenia. Nie ma też znaczenia, czy zostali na 2 sekundy, czy 2 godziny, to wciąż „odbicie”.
  • Czasspędzonyna stronie: czas, jaki użytkownik spędził na Twojej stronie, zanim przejdzie gdziekolwiek indziej. Może to być powrót do SERP, do innej strony w Twojej witrynie, do strony z zakładkami.


Warto również zauważyć, że 
czas spędzony na stronie  i współczynnik odrzuceń  są widoczne w Google Analytics:

google-analytics-bounce-rate-time-on-page

Nie znajdziesz tam wskaźnika czasu przebywania.

Jeśli Google używa jakiejkolwiek formy metryki czasu przebywania jako czynnika rankingowego, nie udostępnia nam tego faktu (ani żadnych danych).

więcej wkrótce …

logo zielona brygada
5-ferie narciarskie-2022 w bukowinie tatrza?skiej

FERIE NARCIARSKIE

Wypoczynek w komfortowych warunkach w hotelu Grand w Bukowinie Tatrzańskiej. Opieka z biura oraz profesjonalne szkolenie jazdy na nartach dla maluszków, dzieci, młodzieży i dorosłych. W grupach lub indywidualnie.
Zapisy na ferie pod nr telefonu 723 897 862 lub na email: trener@wladcywody.pl / Gdy zapiszesz się poprzez Władców Wody możesz liczyć na niezły rabat! Zapraszamy, wybierz obóz dla dziecka, wyjazd rodzinny lub jeszcze inną ciekawą opcję !

logo ekotata, tworzenie logo, grafika, strony internetowe, tworzenie stron, plakat, ulotka, logo
logo zielony kampus, projekt, bez telefonu, bez technologii, projektowanie stron
tworzenie stron

Cezary Wereszczyński

723 897 862
trener@wladcywody.pl

Kancelaria Adwokacka

Obozy Bez Telefonu

Trening personalny

Blog i sklep eko

Akademia Pływania

Strony dla szkół

Zakład kamieniarski z Krakowa

Obozy narciarskie

Kancelaria z Wrocławia

Obozy, animacje dla dzieci

Kancelaria wersja

Strona dla liceum